Facebook mainoskampanjan luonti (hierojille)

Digitaalisten kanavien käyttö markkinointiin on pienyrittäjän kannalta erittäin kustannustehokasta ja niitä pystyy toteuttamaan hyvin itsekin. Facebook on vieläkin yksi suosituimmista sosiaalisen median kanavista silloin kun täytyy tavoittaa aikuisia ihmisiä.

Alla olevalla videolla rakennetaan Facebookissa tehokas mainoskampanja, jonka avulla lisätään ajanvarauksien määrää kylmille liideille (selitys alaosassa) tai lämpimille asiakkaille.

Olemassaoleva asiakas on aina helpompi saada ostamaan sun palveluitasi kuin ns. kylmä liidi/asiakas. Lämmintä asiakasta tai liidiä varten ei tarvitse tehdä yhtä isoa työtä tai mainostaa sille niin paljon. Facebookista löytyy itsessään tapa jolla kohdentaa lämpimiin liideihin mainoksia ja sen tavan nimi on Facebook pikseli. Avaan näitä termejä vähän seuraavaksi

Liidi

Liidi on mahdollinen asiakas. Kylmä liidi on sellainen asiakas jolla ei ole sinusta tai tuotteestasi tietoa entuudestaan vaan se tulee hänelle ns. uutena asiana. Jo hieman lämmitelty liidi on saattanut kuulla palveluistasi, mutta ei ole vielä ostanut niitä. Liidejä voi joutua lämmittelemään eri aikoja. Lämmin tai kuuma liidi on taas sellainen asiakas joka on ostanut palveluitasi aiemmin. Ja koska kyseisellä asiakkaalla on jo käsitys ja kokemus palveluistasi niin hänelle on ÄLYTTÖMÄSTI helpompi myydä palveluitasi kuin sille kylmälle liidille joka tuntee sinut korkeintaan nimeltä.

Eli yksinkertaisuudessaan kannattaa yrittää pitää asiakas ennemmin tyytyväisenä kuin koittaa hankkia uutta asiakasta. Facebookissa on mahdollisuus kohdistaa nimenomaan sille olemassaolevalle asiakkaalle joka on varannut ajan aiemmin tai käynyt esimerkiksi vilkuilemassa ajanvaraussivujasi eli kyseinen tapa on todella tehokasta. Tämän apuvälineen nimi on Facebook pikseli.

Facebook pikseli

Pikseli on siis pieni koodinpätkä, joka luodaan omalla omalla Facebook tililläsi ja liitetään tämän jälkeen nettisivuillesi. Pikselin täytyy ruksuttaa siellä jonkin aikaa ennen kuin siitä saa hyötyä jolloin sivuillasi on ehditty vierailla jo jonkin aikaa. Kannattaa siis asentaa se jo tänään ja kuukaudenkin päästä voit käyttää sitä jo tehokkaasti.

Googlesta löytyy hyviä ohjeita pikselin asentamiseen, pyytää mainostoimistoasi asentamaan se tai palkata siihen erillinen henkilö.

Scroll to top